fbpx

Ben je zwanger en wil je verantwoord sporten of ben je recent bevallen en wil je weer fit en sterk worden?
Het PowerMama Programma is er voor jou!!

Powermama fabriek

Wij zijn weer geopend volgens de Corona richtlijnen van het RIVM

‘Fabriek.. where machines were built’

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken.

Hoe doe je dat? CrossFit Fabriek 0492 biedt het PowerMama trainingsprogramma aan, speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Wat houdt Powermama in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. We starten met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook bespreken we de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook maak je elke week kennis met CrossFit fundamental movements zoals air squat, front squat, shoulder press en deadlift.

Het PowerMama Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een vrouwelijke gecertificeerde personal trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie is het Powermama programma?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan CrossFit doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Waarom tijdens je zwangerschap of na je bevalling?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen.

Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van het PowerMama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.
Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Daarnaast laten we je kennismaken met CrossFit. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

PowerMama Personal Training

Soms is het wenselijk om niet in een groep te trainen.

Met PowerMama Personal Training kunnen we samen kijken naar je persoonlijke klachten of doelen en hier een trainings programma aan koppelen. Dus ook als je klachten hebt maar niet zwanger of recentelijk bevallen bent. Denk hierbij aan: diastase, bekkenklachten, incontinentie, en verzakking. Core training kan een belangrijke toevoeging zijn op een medische behandeling bij een gynaecoloog. 

Personal training is maatwerk.

Voor meer informatie, bel of mail.

Wanneer?

De cursus duurt 8 weken en wordt op woensdag gegeven van 19.30 uur – 20.30 uur.

De cursus agenda voor 2020.

Woensdag
Startdatum: 19/08/20
Einddatum:07/10/20
Tijd 19:30 uur

Zaterdag
Startdatum 19/09/20
Einddatum 07/11/20
Tijd: 9:15 uur

Woensdag
Startdatum: 21/10/20
Einddatum:09/12/20
Tijd 19:30 uur

Zaterdag
Startdatum 21/11/20
Einddatum 23/01/21 (5-26/12/20 komen te vervallen)
Tijd: 9:15 uur

(*vanaf 4 deelnemers zal de cursus starten).

Losse lessen.
Als er geen cursussen draaien werkt PowerMama Fabriek met losse lessen. Aanmelden voor deze lessen geschiet via onderstaande agenda. Klik op een les naar keuze en volg daarna de instructies. Na betaling is je deelname aan deze les definitief. Het maximale aantal deelnemers is in deze lessen beperkt. Vol=vol. Na aankoop is restitutie in de vorm van valuta of lestegoed NIET mogelijk.

Waar?

De trainingen worden gegeven bij CrossFit Fabriek aan de Industrieweg 33 in Mierlo.

Kosten

Voor deze cursus betaal je
€ 150,00 voor 8 lessen.

(Ben je lid van ZorgboogExtra dan ontvang je na betaling €10 refund. In veel gevallen dekt de zorgverzekeraar deze cursus. Check de voorwaarden in de polis van je zorgverzekeraar.)

Personal Training
Prijs op aanvraag

Small group training
€15 per losse les

Vragen?

Voor vragen of meer informatie over de cursus kan je contact opnemen via: 
info@powermamafabriek.nl
of telefonisch via: 
06 – 29 54 14 70

Aanmelden voor Powermama

Aanmelden voor de cursus kan via de SportBit app. Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt kun je de cursus online betalen.
Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar voor deze cursus.
Bekijk hier de voorwaarden

Powermama Agenda

Om direct aan te melden klik op een van de beschikbare lessen.